HungaroWellness - a wellness magyar otthona. Vegyen részt játékunkban! Regisztráljon!
Wellness csomagok
 
Régió: Város: Név szerint:  
belepes a jatekba
Wellness ABC: A B C D E F G H I J K L M N O Ö P Q R S T U Ü V W X Y Z


Regisztáljon, hogy megkapja heti rendszerességű hírlevelünket, és hogy részt vehessen nyeremény-játékainkban!

regisztracio

Belépés

felhasználó név:

jelszó:

elfelejtett jelszó


2013.07.04.
Nagy gondokat okozhat a magzatnál a jódhiány

Azzal mindannyian tisztában vagyunk, hogy a megfelelő egészségi állapothoz elengedhetetlenül szükséges a jód. Azt azonban eddig nem tudhattuk, hogy a magzatoknál ez mennyire fontos. A legújabb kutatások kimutatták, hogy a terhesség ideje alatt is nagy hangsúlyt kell fektetni a megfelelő jód bevitelre, ellenkező esetben akár a születendő gyermek agya nem fejlődik megfelelően.

Bővebben

2013.05.15.
A cukorbetegség összefügg az alvás minőségével?

Új kutatások szerint a 2. típusú cukorbetegség kialakulása kapcsolatba hozható az alvás alatt termelődő melatonin alacsony szintjével. Dr. Hubina Erika, az Oxygen Medical endokrinológusa az ismert és a még kutatott összefüggésekre és a megfelelő kezelés jelentőségére hívta fel a figyelmet.

Bővebben

2013.03.19.
A rágás képessége csökkenti az elbutulás rizikóját

A legújabb kutatások szerint elmondható, hogy minél kevésbé vagyunk képesek rágni, annál inkább veszélyeztet bennünket a demencia.

Bővebben

Almás céklasaláta

Bővebben


        Magazin

Csökkentse a rizikót!

wellness & egészség

 

Ezt a kockázatot nem érdemes vállalni, mert nem sülhet ki belőle jó. Az érkatasztrófák legfőbb rizikófaktora - sok más tényezővel ellentétben - csökkenthető.

A veszélyek lajstroma

Rövid számadással világossá válik, min tudunk változtatni, és min nem annak érdekében, hogy ereink a lehető legtovább egészségesek, teherbírók legyenek.
Nehezen tudunk mit kezdeni a minket körülvevő szennyezett környezettel, sokszor nehezen változtathatók munkakörülményeink, a mindennapok feszültsége (bár, amikor valóban súlyosra fordul az ember állapota, sokszor kiderül, hogy mégiscsak minden megoldható). Bár semmit sem tehetünk az ereink fölött eljáró idővel, öröklött tulajdonságainkkal, ez utóbbiakra, családtagjainkra érdemes odafigyelni. Az szív- és érrendszeri betegségekre való családi hajlam fontos figyelmeztető. Kezeltetni kell a koleszterinszint emelkedésével járó betegségeket, a cukorbetegséget, a pajzsmirigy-alulműködést, a különböző anyagcserezavarokat, a magasvérnyomást, a nőknek oda kell figyelniük az idő előtt bekövetkező menopauzára.
Mindenkinek saját kezében van a döntés a túlzott alkoholfogyasztást, dohányzást illetően.
Ahol a legtöbbet tehetjük mi magunk a megfelelő vérzsír-értékeinkért, az a testsúlycsökkentés, a helyes táplálkozás, azon belül pedig a zsír- és állati eredetű koleszterin-bevitel lefaragása, a rendszeres mozgás, végül pedig eredményeink, állapotunk rendszeres ellenőrzése koleszterinméréssel.

Fogyó kilók, szaporodó évek?

A testsúlycsökkentés praktikáiról, a hatékony és felelősen végigcsinált fogyókúrákról ezúttal nem ejtenénk szót. Amikor nap mint nap küzdenünk kell a szükségleteinkhez képest többszörös mennyiségben és néha szinte végigkóstolhatatlan változatban rendelkezésre álló különféle ínyenc ételek csábítása ellen, vagy pedig pont az anyagiak hiánya miatt vagyunk kénytelenek gyengébb minőségű és bizony hizlaló ételekkel beérni, a kilók felrakódása sokszor apróságokon múlik. Jó lenne valahogy elejét venni mindennek.
A gyerekek ösztönösen a táplálóbb, édesebb falatok után nyúlnak. A szakemberek kétéves kor előtt nem javasolják a zsírbevitel megszorítását, de 5 éves kor után már ugyanúgy figyelmet kell fordítani ételeik zsírtartalmára, mint a felnőtteknél. Miután a mai gyerekeknek általában kevesebb lehetőségük van a mozgásra, mint kellene, fontos, hogy ne kapjanak meg mindent, amit a szemük megkíván. Ha nem is mindig a mozgás, de a különféle érdekes elfoglaltságok sokat segítenek abban, hogy ne váljék időtöltéssé, rossz szokássá a főétkezések közötti nassolás. Nem szégyen, ha a szülők megkérdezik a gyermekorvos véleményét és táplálkozási tanácsokat kérnek.
Amit biztos ki kell iktatni a mindennapokból, azok a gyorséttermek, a sült krumpli és a chipszek. Rengeteg rejtett zsiradék bújik meg bennük, csábítóak, ugyanakkor nem táplálnak megfelelően. Próbálja ezt valaki megértetni a gyerekekkel! Legjobb nem kitenni őket a kísértésnek.
Nem csak a "zsírban tocsogó" ételek veszélyeztetik az ereket: mérsékelten kell fogyasztani a húsokból, zsíros tejtermékekből, tojásos ételekből, és bizony az édességek is tele vannak zsírokkal. Bármily meglepő, napi zsírbevitelünk sokkal inkább ezen ételekből származik.

HDL-szaporító mozgás?

Az összkoleszterin-szint csökkentésén túl kedvező volna a HDL-koleszterin arányának növelése, mivel ez a molekulakomplex érfalakból a májba szállítja a fölösleges zsírokat. Ennek érdekében jelenleg nem ismerünk más módszert, csak a testmozgást.
A napi mozgás legnagyobb ellenségei az autó, a lift, az ülőmunka. Bizony időráfordítás nélkül nem tudunk mozogni. Már hogyne igényelne sok időt, ha a lassabb lépcsőn járást választjuk lift helyett, gyalog megyünk egy-egy megállót, nem pattanunk be a ház előtt parkoló autóba. El kell fogadni azt a tényt, hogy a világgal dacolva, - ahol az idő pénz -, a mi életünkben az egészség idő.
A testmozgáshoz érdemes kitartást igénylő, de nem megterhelő, kifullasztó sportot választani. A legmegfelelőbb a kerékpározás, az evezés, az úszás, a futás és a kímélő gyaloglás. Ha egyedül vág neki a gyaloglásnak, érdemes olyan fülhallgatóval hallgatható zenét választania, ami segíti a jó, 120-160 lépés/perces ritmus megtartását. Még jobb, ha nem egyedül indul útnak az ember. Ilyenkor olyan tempóban haladjunk, ami még megengedi a társalgást. A pulzus lehetőleg ne haladja meg azt az értéket, amit úgy kapunk, hogy 180-ból levonjuk az életkort. a cikk itt folytatódik

Forrás: Házipatika www.hazipatika.com

2008. 02. 20.

 

További cikkeink

Biztonságosan edzhet akkor is, ha cukorbeteg
Karácsonyi allergiák
Ünnep a kozmetikában - kezelések tömjénnel és mirhával
10 tipp a téli bőrvédelemhez
Száraz bőr: hogyan segít a kozmetikus?
Tüdőgyulladás – Ön ismeri a tüneteket?
Legjobb edzésformák magas vérnyomás esetén
A gyors fogyókúrák kövérebbé tesznek
A szaunázás igazi edzés az ereknek
Pajzsmirigy problémára utaló tünetek
Összes cikk

rss Magazin RSS
 
Új hozzászólás írása regisztrált és bejelentkezett látogatók számára lehetséges

 
Tetszett, amit itt olvastál?
Oszd meg a barátaiddal, mentsd el kedvenceid közé!
Bookmark and Share

 

2014.05.20.
Biztonságosan edzhet akkor is, ha cukorbeteg

A sport nemcsak az egészség megőrzését szolgálja, de fontos szerepet játszik például a cukorbetegség kezelésében is. Saját kényelmüket nehezen feladva, vagy a vércukor ingadozások miatti rosszulléttől tartva, sokan mégsem mernek belekezdeni, pedig létezik megbízható megoldás arra, hogy a cukorbetegek is mozogjanak.

Bővebben

2013.12.11.
Karácsonyi allergiák

Az ünnep közeledtével szokásaink is megváltoznak. A lakásban elhelyezett díszek, illatosítók, az ünnepi menü, a szervezéssel járó stressz, de akár a karácsonyfa is szokatlan tüneteket okozhat, az arra érzékenyeknél.

Bővebben

2013.12.04.
Ünnep a kozmetikában - kezelések tömjénnel és mirhával

A természet kincseinek gyógyító erejét hajlamosak vagyunk alábecsülni, pedig a szakértő által készített, illóolajokkal végzett kezelés nem csak a bőrnek tesz jót, de a lelket is felfrissíti. A mirha és a tömjén pozitív hatásairól Peterman Krisztina szépség-terapeuta, a Dermatica kozmetikusa beszélt.

Bővebben


Partnereink